Tuesday, 28 August 2018

hand over prosedur


1.          A.(I) SISTEM KUMPULAN          
   -terdiri drpd 4-7 ahli mengikiut jam
    - kelebihan
-pengalaman dan kemahiran yang pelbagai, semua pembaikan dapat diselesaikan
-mengurangkan jumlah buruh dalam kedai.
    - kelemahan
-juruteknik berkemahiran tinggi tidak diterima kerana berkongsi jam berkerja dan bayaran dalam kumpulan.
(II) SILENT MAJORITY>
sekiranya satu drpd empat pelangan membuat aduan tidak bermakna 3 org lagi berpuashati. Ia hanya kerana ¼ drpd pelangan yg berani mengambil tindakan membuat aduan. Selebihnya sama ada berpuas hati, tidak berpuas hati atau terlalu sibuk.(ada aku kesah).
1.B. i.KAEDAH2 PENILAIAN CUSTOMER SATISFACTION INDEX      
---at pickup  ---telefon ---pos, email, pada peangan
-ditingalkan pd kenderaan akan dipos semula oleh pelangan
1.C. PENGIKLANAN WORD OF MOUTH
-tiada kaedah pengiklanan lain yang mempunyai kredibiliti berbanding mendengar testimony asli dan kukuh daripada pelangan kamu yang sedia ada dana pa yang lebih baik adalah ia percuma.
-tiada medium pengiklanan yang dapat memastikan kamu dapat berjumpa pelangan yang berpotensi dan melebihi apa yang dijanjikan melainkan kaedah ini.
1.D. PERSOALAN YANG PERLU DITANYA
-situasi > apakah status semala organisasi dan bagaimana kita berada pada takat ini.
-objektif > kemana kita hendak capai dan apakah perancangan jangka panjang.      
-laluan > apakah jalan yang terbaik untuk membawa kita sejauh mungkin drpd takat kita skrg dan dimana kita hendak berada di dlm rangka masa.
1.E.IMBAS PERSEKITARAN ( ENVIRONMENTAL SCAN)
-taksiran kepada situasi dan keadaan sekeliling yang mana mampu mempengaruhi atau memberi kesan pd organisasi dan aktiviti masa depanya.
-TERBAHAGI KEPADA DUA JENIS:
A. dalama(internal) >kewangan, arah aliran , rintangan.
B. luaran (external) > keadaan pasaran semasa.



2.          A. INPUT-SUMBER
Proses- siri tindakan dan operasi yang diperlukan untuk melakukan kerja.
Output- semua produk, servis dan maklumat yang dihasilkan oleh system(pertukaran minyak, overhaul enjin, baikpulih badan knderaan.)
2.B.FEED BACK
-maklumat yang dijana sebagai output satu proses yang digunakan sebagai input bagi kerja akan datang. Dengan mengambil maklum balas ( feedback) ini dan dihantar ia kembali kedalam system sebagai input tambahan.
-sensiasa aktif menmcari dan mengunakan maklumbalas adalah strategi terbaik untuk menambahbaik.
-kecekapan dan keseluruhan kepuasan pelangan.
2.C.TINDAKAN SUSULANHUBUNGI PELANGAN 1-3 GARI SELEPAS KERJA BAIKI SIAP DAN DIAMBIL OLEH PELANGAN.
-mengesahkan bahawa mereka berpuas hati dengan perkhitmatan yang diberi.
- buat aturan untuk menyelesaikan sebarang kebimbangan dan soalan jika ada.
2.D. KEBAIKAN CARTA ALIR
- membantu menghasilkan butirean kerja
- membernarkan penilaian potensi impak untuk menugaskan semula tugasan kerja.
- membantu dengan menghasilkan iklan kekosongan jawatan untuk rekrut pekerja.
- mengizinkan penilaian kesan kemungkinan dri penambahan  pekerja tambahan di kedai.(tahikk mu).

3.       A. CARA INDIVIDU
-kelebihan (rokok batang)                            
-dikehendaki pada juruteknik berpengalamn dan produktif,menjadi mudah untuk menarik dan kekalkan tenaga pakar dan juruteknik dgn brpengalaman produk atau servis yg luas,(kot mu).
-kelemahan (abby kencing)
-bayaran yg tinggi mnyebabkan kos tinggi pada jualan dan mngurangkan keuntungan kasar.
B.PRBELANJAAN TERUS INDUSTRY PRKAPALAN.
-minyak
-maintenance
-pekerja
-makanan dan minuman
-pakaian.
3.C. .(I) SISTEM KUMPULAN   
 -terdiri drpd 4-7 ahli mengikiut jam
- kelebihan
-pengalaman dan kemahiran yang pelbagai, semua pembaikan dapat diselesaikan
-mengurangkan jumlah buruh dalam kedai.
 - kelemahan
-juruteknik berkemahiran tinggi tidak diterima kerana berkongsi jam berkerja dan bayaran dalam kumpulan.
         
3.D.KUALITI.
-jaminan kualiti
-penambah baikan brterusan
-kos kualiti
-statistical process control(spc)
3.E.BOLEH DIMILIKI AFFORDABLE
-kos untuk penambahbaikan mampu meningkatkan harga produk atau prhikmatan kamu shingga tiada org snggup memblinya.
-keperluan untuk mnghasilkan produk dan prhidmatan yang bagus yang memenuhi prmintaan pelanggan secara konsistem harus dibalas secara seimbang dgn membuat pnambahbaikan yg mngcukupi untuk mendapatkan keuntungan dan kekal dlm prniagaan.
         


































3.          A.(I) SISTEM KUMPULAN          
   -terdiri drpd 4-7 ahli mengikiut jam
    - kelebihan
-pengalaman dan kemahiran yang pelbagai, semua pembaikan dapat diselesaikan
-mengurangkan jumlah buruh dalam kedai.
    - kelemahan
-juruteknik berkemahiran tinggi tidak diterima kerana berkongsi jam berkerja dan bayaran dalam kumpulan.
(II) SILENT MAJORITY>
sekiranya satu drpd empat pelangan membuat aduan tidak bermakna 3 org lagi berpuashati. Ia hanya kerana ¼ drpd pelangan yg berani mengambil tindakan membuat aduan. Selebihnya sama ada berpuas hati, tidak berpuas hati atau terlalu sibuk.(ada aku kesah).
1.B. i.KAEDAH2 PENILAIAN CUSTOMER SATISFACTION INDEX      
---at pickup  ---telefon ---pos, email, pada peangan
-ditingalkan pd kenderaan akan dipos semula oleh pelangan
1.C. PENGIKLANAN WORD OF MOUTH
-tiada kaedah pengiklanan lain yang mempunyai kredibiliti berbanding mendengar testimony asli dan kukuh daripada pelangan kamu yang sedia ada dana pa yang lebih baik adalah ia percuma.
-tiada medium pengiklanan yang dapat memastikan kamu dapat berjumpa pelangan yang berpotensi dan melebihi apa yang dijanjikan melainkan kaedah ini.
1.D. PERSOALAN YANG PERLU DITANYA
-situasi > apakah status semala organisasi dan bagaimana kita berada pada takat ini.
-objektif > kemana kita hendak capai dan apakah perancangan jangka panjang.      
-laluan > apakah jalan yang terbaik untuk membawa kita sejauh mungkin drpd takat kita skrg dan dimana kita hendak berada di dlm rangka masa.
1.E.IMBAS PERSEKITARAN ( ENVIRONMENTAL SCAN)
-taksiran kepada situasi dan keadaan sekeliling yang mana mampu mempengaruhi atau memberi kesan pd organisasi dan aktiviti masa depanya.
-TERBAHAGI KEPADA DUA JENIS:
A. dalama(internal) >kewangan, arah aliran , rintangan.
B. luaran (external) > keadaan pasaran semasa.
4.          A. INPUT-SUMBER YANG DIPERLUKAN PADA SYSTEM INI UNTUK BERFUNGSI (BAHAN, ALATAN, MESIN, PEKERJA)
Proses- siri tindakan dan operasi yang diperlukan untuk melakukan kerja.
Output- semua produk, servis dan maklumat yang dihasilkan oleh system(pertukaran minyak, overhaul enjin, baikpulih badan knderaan.)



2.B.FEED BACK
-maklumat yang dijana sebagai output satu proses yang digunakan sebagai input bagi kerja akan datang. Dengan mengambil maklum balas ( feedback) ini dan dihantar ia kembali kedalam system sebagai input tambahan.
-sensiasa aktif menmcari dan mengunakan maklumbalas adalah strategi terbaik untuk menambahbaik.
-kecekapan dan keseluruhan kepuasan pelangan.
2.C.TINDAKAN SUSULANHUBUNGI PELANGAN 1-3 GARI SELEPAS KERJA BAIKI SIAP DAN DIAMBIL OLEH PELANGAN.
-mengesahkan bahawa mereka berpuas hati dengan perkhitmatan yang diberi.
- buat aturan untuk menyelesaikan sebarang kebimbangan dan soalan jika ada.
2.D. KEBAIKAN CARTA ALIR
- membantu menghasilkan butirean kerja
- membernarkan penilaian potensi impak untuk menugaskan semula tugasan kerja.
- membantu dengan menghasilkan iklan kekosongan jawatan untuk rekrut pekerja.
- mengizinkan penilaian kesan kemungkinan dri penambahan  pekerja tambahan di kedai.(tahikk mu).







3.       A. CARA INDIVIDU
-kelebihan (rokok batang)                             
-dikehendaki pada juruteknik berpengalamn dan produktif,menjadi mudah untuk menarik dan kekalkan tenaga pakar dan juruteknik dgn brpengalaman produk atau servis yg luas,(kot mu).
-kelemahan (abby kencing)
-bayaran yg tinggi mnyebabkan kos tinggi pada jualan dan mngurangkan keuntungan kasar.
B.PRBELANJAAN TERUS INDUSTRY PRKAPALAN.
-minyak
-maintenance
-pekerja
-makanan dan minuman
-pakaian.
3.C. .(I) SISTEM KUMPULAN   
 -terdiri drpd 4-7 ahli mengikiut jam
- kelebihan
-pengalaman dan kemahiran yang pelbagai, semua pembaikan dapat diselesaikan
-mengurangkan jumlah buruh dalam kedai.
 - kelemahan
-juruteknik berkemahiran tinggi tidak diterima kerana berkongsi jam berkerja dan bayaran dalam kumpulan.
         
3.D.KUALITI.
-jaminan kualiti
-penambah baikan brterusan
-kos kualiti
-statistical process control(spc)
3.E.BOLEH DIMILIKI AFFORDABLE
-kos untuk penambahbaikan mampu meningkatkan harga produk atau prhikmatan kamu shingga tiada org snggup memblinya.
-keperluan untuk mnghasilkan produk dan prhidmatan yang bagus yang memenuhi prmintaan pelanggan secara konsistem harus dibalas secara seimbang dgn membuat pnambahbaikan yg mngcukupi untuk mendapatkan keuntungan dan kekal dlm prniagaan.
         






1 comment:

  1. 5 Casino Sites With the Best Deposit Offers in the UK
    1. Red ibet789 sports betting asian handicap Dog Casino · 2. Spin Casino · 3. 램 슬롯 BetVictor · 온라인 포커 4. William Hill · 5. William Hill · 6. PlayOJO · 7. 딥 슬롯 Great Rhino · 토토 라이브스코어 8. Spin Casino

    ReplyDelete